söndag 30 september 2007

Sunday sweet Sunday

I dag har pappa (Olzon) och mamma (Susen) varit bakfulla, ty det var fest igår. Rick Young och hans spouse, den sympatiska och nordiskt vackra Linda, hade stort gardenparty i sin Californian bungalow och alla på charterresan var där. Det bjöds på mycket mat och mycket sprit och alla utom nykteristerna (Violet) blev fulla och till synes happy. Inga pinsamma scener och inga svinhugg bakifrån (eller framifrån) – i alla fall inte så länge som mamma och pappa var där, men de gick redan vid tolvtiden. Dock fanns det vid 23 p.m. tydliga indikationer på att
Vill också ha.

åtminstone några av fellowsarna kanske skulle få det jobbigt dagen efter. Men mamma och pappa var duktiga (och tråkiga) – och så när som på en parkerad bil som stod i vägen för pappa på College Avenue, gick cykelresan hem galant. Och så särskilt bakfulla var de faktiskt inte. I alla fall inte mamma. Och inte pappa heller förresten, bara lite "seg" så där.

Vad gör man en söndag i Stanford?

Antingen tar man SUV:en till "The dish" (se tidigare inlägg), eller så tar man Camaron till San Francisco Baylands (där det finns spänger ni vet) och sitter och hänger i bilen och tittar på vindsurfarna som i våtdräkt på vindsurfarvis rör sig elegant vid sidan om kraftledningen och flygplatsen som omgärdar detta marskland och naturskyddsområde. Pappa och mamma cyklade som vanligt. De hade egentligen tänkt att simma på Campus, men bassängen var tyvärr stängd för något fånigt freshmen arrangemang. Så det fick bli Baylands.
Mycket lyckat och mycket blåsigt. Därefter åt de en dyr middag som inte var särskilt god (i alla fall inte pappas) – men det gjorde ingenting tyckte pappa, för han är alltid jättepositiv och klagar aldrig på någonting numera. Och i morgon är det dags för skolan igen!!!!!


Alla får vara med!


Ja-a, vad vore mamma utan pappa?
Försoffad i det här fuktsjuka sommartorpet, antagligen; för när det kommer till kritan är jag mycket bättre än Olzon på att ha tråkigt och inte göra någonting. Men då blir han som tigrarna på Kurfurstendamms zoo (om de finns kvar): vankar av och an i sin kalifornska lyxbur och tycker att jag är skittråkig. Så nu
Asfalterad natur. Och ankor.

har vi varit på fest. Rick och Linda bor asflott med flygel, jätteplatt-tv, forensic kitchen (=moderna kök ska ju vara kliniska och borstat rostfria och ser därmed ut som obduktionssalar) samt en enorm trädgård.

Jag och Violet bröt ihop
i australiska business-Janines och Bronx-Helens sällskap. Bägge är otroligt underhållande på ett neurotiskt sätt. Janine: "I´m in the most high-tech corner of the world and nothing works! Not my computer, nor the printer. It´s the bleedin´ Jurassic Parc of IT out here – aaargh!" Helen och Violet berättade om kickboxing-klasserna som jag hittills missat, vilket jag nu börjar förstå att jag kanske inte ska sörja. Instruktören är John "don´t-mention-the-war" Cleese i Fawlty Towers, fast klädd i combat-shorts, nätlinne så brösten hoppar (och det ska de ju som bekant inte göra på män) samt Britney Spears-mic fäst i örat. I den vrålar han, till musikliknande oljud, åt sina offer att kasta sig handlöst i backen – eller att dansa breakdance. Helen: "There´s no way I´m goin´ back to that maniac".

Och duktiga, investigative-reportern Ruth
från Seattle höll på att smälla av när hon fick höra att jag aldrig testat
Konstfoto.

några droger. "My God! Not even pot?! You gotta try that – hey, I know! Why don´t you ask around on campus, I´m sure there´s lot´s around!"

Gabor (ja, ni som gjorde fördomstestet hade delvis rätt: han är snubben i shades) hade med sig en flaska Slivovitz, den rackarn... Och fast det giftet var kosher höll det på att förvandla både mig och Anders till pumpor, lagom till tolvslaget. Anders hann med nån sorts epileptisk teatersportsuppvisning till allas (inklusive sin egen) gamman. Efter det var det dags att dra.

I dag var det intressant att äntligen
få reda på vad vår hisnande patio-view egentligen utgörs av: naturskyddsområde kombinerat med flygplats. Är det socker-Conny som står för stadsplaneringen? Och bilanpassat är det förstås, med breda, asfalterade gator rakt genom naturen, så att de morrande Hummrarna och cabbade sportbilarna kan ta sig ända fram till våtmarkerna. Men vackert var det ändå, på något vridet sätt.

Nej hörrni, Zhen Laoshi dekapiterar mig om jag inte lämnar in 8x10 nya, vackert skrivna mandarin-tecken first thing in the morning. I bid you farewell.

Skandinavisk kemtvätt.

10 kommentarer:

Jesper sa...

Den översta bilden, illusterar den festen igår? Då förstår jag att ni tog det lugnt.

Jon sa...

Är Olzon bakfull eller? Han verkade så tyst men jag kanske missade ngt mellan raderna. Ikväll är det Annie Hall på filmfyran: ännu en desillutionerad i grön A-jacka... Talkin´to me, typ?
Om det verkar det som om jag tittar mkt på teve så är det för att jag har ett späckat schema och då blir det alltid en massa slötid mellan varven. Olzon köp med hög frigång och hasplåt!

Jon sa...

Desillusionerad menar jag naturligtvis... kan vara problematiskt ibland för en annan.

Jon sa...

"I have to get organisized"

Jocke sa...

Ja, inget drag i bloggen idag. Om man får vara så oförskämd. Jag hoppas innerligt att det blir party på fredag, Jag är otroligt vinsugen!
Kan berätta att jag träffade Leif André på lokalpuben "Half way in", där jag slog mig lös med en bärs i min ensamhet. ja, jag är ju singel nu (fortfarande), fattar inte det, jag som är ett sånt kap! I alla fall kul att träffa leffe, han var störtbesviken över en dålig recension och tyckte att filmbranchen var ..pip... en rätt muggig branch helt enkelt. Har aldrig träffat Leffe förut, så jag var rätt nöjd med att träffa en kändis, och bra skådis. Han var för full och upprörd för att jag skulle våga be om teaterlektioner *ler*. Han frågade vad jag höll på med. Vårdare sa jag, fast jag har hållt på med en del skådisgrejer jag också, sa jag. Nån jävla stolthet får man ju ändå ha. Jaha, sa han och rynkade sina obefintliga ögonbryn, och jag drog min anamnes i kortkortform. Han gjorde inte direkt vågen när jag namedroppade Staffan Hildebrand! hade jag inte väntat mig heller *frustar på Lars Forsellvis*. Men ändå, det innebar ytterligare några öl och sen ett fast handslag från Leffe och hans kompis som var nån slags, fuckin filmproducer. I alla fall, jag längtar oerhört till att träffa er! Ärligt. Börjar sakna er (ölen tinar ju upp känslor som ni vet). Hoppas att jag kan komma över och hälsa på snart. Funderar på att bli stammis på puben. Det är roligare att vara full. än att... Ja, jag vet inte vad jag skriver - jag bara improviserar.

Jesper sa...

Vem är Leif André? (icke-ironisk fråga)

Jocke sa...

Vet du inte det? Leffe är en bra etablerad svensk skådis. Ring mig så kan jag berätta mer. Vill inte namedroppa honom mer här. Love upplyste mig om att på internet är ju allt tillgängligt och offentligt. Så man får passa sig för vad man säger här. Det gjorde inte jag igår. Men jag var ju onykter. Om det nu räcker som ursäkt.

Jesper sa...

jocke: Hur kan Love ha upplyst dig om det? Menar du att ni talar med varandra genom andra kanaler än den här? Fusk!
Jo då, Jocke, allt är offentligt. Passar du dig inte slutar du som Alex Schulman, som får hålla presskonferens och berätta att du hatar dig själv och du slutar blogga (veckan stora mediahändelse i gamla Svedala, vilket
de troligen lyckligt okunniga kalifornierna härmed upplyses om.)
Godismännen vann förresten igår på Huvudstafältet - 0-2 i halvlek vändes till seger, 3-2. Segermålet inslaget på retur av pålitlige måltjuven Staffan Fredén. Namn som bröderna Urban och Micke Bergsten och Johan "Plastfabrikören" Andersson märktes också i laguppställningen, plus att Magnus Engström var tillbaka på mittfältet och Högström på högerbacken, där han som vanligt sprang och härjade mycket och slog bort varenda passning.

Niklas sa...

Hmm, är det inte ok att berätta att man har träffat Leif A (fö riktigt bra skådis + underbara hawaiiskjortor om somrarna)på krogen? Skumt!

love sa...

Skumt! sa Bull.